შფასების რუბრიკები



1.    შეფასების სქემა გაკვეთილზე ჩართულობისათვის:

ქულები 
   1-10
                         შეფასების დონეები
 
    1-3
მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში ,შესაძლებელია ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსვლელობას,გამოხატავს გაკვეთილის პროცესის მიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულ დამოკიდებულებას.

    4-5
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში,იშვიათად იჩენს ინიციატივას,მასწავლებლის დახმარებიას გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება.


    6-7
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში,ცდილობს იყოს აქტიური,მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს - მაგ. ის ზედმეტად ბევრს საუბრობს,აწყვეტინებს მოსაუბრეებს,ხანდახან ცდილობს ზედმეტი აქტიურობით დამალოს საკუთარი მოუმზადებლობა,ზოგჯერ არ სცემს პატივს სხვის მუშაობას და სხვა.

    8-10
მუდმივად მზადააა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში,დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში,დისკუსიასა თუ პრობლემების გადაჭრაში,ეხმარება და პატივს სცემს სხვებს,კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას.


 2.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებათ ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი.მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.


მოსწავლის სახელი,გვარი

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
1









კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
1









შემოქმედებითი უნარი
1









პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
0









თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური მსჯელობა)
0









საუბარი (გამართული,ტემბრი)
1









თვალსაჩინოებების გამოყენება
0









აუდიტორიასთან კონტაქტი
1









ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
1









დროის ლიმიტის დაცვა
0









 ჯამი
6













 

      3.დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
  კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა,ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).

დონე (8-10 ქულა)
დონე (5-7 ქულა)
დონე (1-4 ქულა)
მოსმენა
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
არავერბალური კომუნიკაცია
მეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები(თვალით,ჟესტებით,გამომეტყველებით,ხმით)
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს
მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თამისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის შესატყვისი
მცირე ინტერესი აქვს.არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
კოოპერაცია

თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
მოსაზრების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით,ცნებებით.არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით


4. ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაყოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია
ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური,არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ,ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
 უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მიყვებიან ინსტრუქციას
მუშაობენ ინსტრიქციის მიხედვით
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გადააცდინეს დროს
დაიცვეს დროის ლიმიტი
ლიდერის როლი
 ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას

5.ჯგუფის წევრის შეფასების სქემა
 1-ყოველთვის , 2-ზოგჯერ, 3- არასოდეს.
                                                  კრიტერიუმები
1
2
3
ფლობს დავალების შესრულებისათვის საჭირო ცოდნასა და                 
                                            უნარ-ჩვევებს



საუბრობს და მოქმედებს ჯგუფისათვის სასარგებლოდ



კარგი მსმენელია



შეუძლია კომპრომისზე წასვლა



იღებს პასუხისმგებლობას,შეასრულოს დავალება დროულად და ინსტრუქციის მიხედვით





6..როლური თამაშის შეფასების რუბრიკა

ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებათ ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი.მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.
                                                      
                                                 მოსწავლეების სახელი გვარი


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ინფორმაციის შეფასების უნარი
1.









ინფორმაციის დახარისხება და ორგანიზება
0









კონკრეტულ როლში ჩართულობა
1









როლური თამაშისადმი მოტივირება
1









კომუნიკაციის უნარი
1









კრიტიკული აზროვნების უნარის გამოვლენა
0









კრიტიკული როლის სწორად გათამაშება
1









როლების სწორად გადანაწილება
1









სცენის არსი და მიზნის  ჩამოყალიბება
1









რესურსების სწორად გამოყენება
1









ჯამი
8



































No comments:

Post a Comment